Przepisy RODO w niektórych wypadkach nakładają obowiązek wyznaczenia Inspektora ochrony danych (IOD).
Celem wyznaczenia Inspektora ochrony danych jest:
- spełnienie obowiązku prawnego nałożonego przez ogólne rozporządzenie o ochronie danych;
- usprawnienie działania systemu ochrony danych osobowych w organizacji;
- zapewnienie profesjonalnego zarządzania danymi osobowymi przez administratora;
- podwyższenie poziomu ochrony danych osobowych w organizacji.
Bez wyznaczenia IOD:
- podmiot zobowiązany naraża się na odpowiedzialność sięgającą do 10 mln euro lub 2% całkowitego rocznego światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego;
- trudniej o skuteczne zarządzanie systemem ochrony danych osobowych w organizacji;
- brak najczęściej w organizacji osoby posiadającej podstawową choćby wiedzę w przedmiocie ochrony danych osobowych, co naraża organizację na ryzyko dopuszczenia się wielu naruszeń ochrony danych osobowych.
Świadczone przez nas usługi w zakresie outsourcingu funkcji IOD u Klienta obejmują:
- informowanie Klienta i jego personelu przetwarzającego dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz krajowych przepisów regulujących ochronę danych osobowych i doradzanie im w tej sprawie;
- monitorowanie przestrzegania RODO oraz polskich krajowych przepisów regulujących ochronę danych osobowych;
Zakres usług dotyczących pełnienia funkcji IOD dostosowujemy do możliwości i zapotrzebowania konkretnego Klienta. Więcej o sytuacjach, w których wyznaczenie IOD jest obowiązkowe można przeczytać klikając tutaj.